Hajóskaland a Vaskaputól Baranyáig

Időpont: 2018.08.12 -16  (5 nap/4 éj)

Utazás: hajóval és kényelmes, légkondicionált autóbusszal

Elhelyezés: *** szállodákban, 2 ágyas fürdőszobás szobákban

Útvonal: Bánság, Havasalföld

Herkulesfürdő, Orsova, Temesvár, Szörényvár, Drobeta-Turnu Severin

 Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)

Program

1. nap
Indulás reggel Szombathelyről Budapesten át autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában, vacsora és szállás ugyanitt.

 

herkules

2. nap
Reggeli után autóbusszal Orsovára utazunk és hajóra szállunk (953 fkm). Kihajózva az Orsovai-öbölböl elhaladunk a Sipi-(Vaskapu-)-szoros mellett, s elindulunk a Dunán felfelé. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson és Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir – őskori leletegyüttes, majd Drenkova vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szükült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés, szállás Veliko Gradiste-n (1059 fkm).

 

vaskapu-kep2

galambóc

3. nap
Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett, elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, aztán jön az „Aranyember” „Senki-szigete”, kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170 fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk vacsorázni, éjszakázni.

 

beogradska-tvrdjava-09

4. nap
Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170 fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

 

újvidék

5. nap
Reggel autóbusszal Horvátországba, Valkóvárra, azaz Vukovárra utazunk, a szép lábas házak között elérjük a személykikötőt a Vuka torkolatánál (1335 fkm). Hajóra szállunk, majd horvát kiléptető vizsgálat után elindulunk a Dunán felfelé. Megtekintjük a vízről a délszláv háború okozta sebeket, megismerkedünk a vukovári eseményekkel. Egész nap erősen kanyargó folyószakaszon hajózunk. Megkerülve Erdőd várát rövidesen Almás község közelében elérjük a Drávát (1383 fkm). Éles kanyarulatok, szigetek, fehérlő homokpadok között haladva feltűnik Apatin (1402 fkm). A vitatott horvát-szerb határon haladva, egyszer horvát, máskor szerb vizeken hajózva közelről érzékelhetjük a helyzet furcsaságait, nézhetjük meg „Liberland államát”. Bezdánnál (1425 fkm) a Ferenc-csatorna zsilipjénél a bácskai öntöző és hajózó csatornarendszerről beszélünk, míg a kiskőszegi (Batina) partizánemlékmű kapcsán a jugoszláv időket idézzük fel. Késő délután elérjük a magyarországi Duna szakaszt (1433 fkm). Kisvártatva feltűnik Mohács városa (1447 fkm), majd a határkikötőben kikötve belépünk Magyarországra. Ezután a hajó visszaáll a városi kikötőbe, autóbusszal Budapestre utazunk, érkezés késő este.

 

slavonija-osijek-drava-0027

Részvételi díj : 97 000 Ft/fő

Felárak

Egyágyas felár: 19 400 Ft/fő

Félpanziós felár: 12 400 Ft/fő

Kötelezően fizetendő kikötői illeték: 18 300 Ft/fő

Rádióvevős fülhallgató: 1 840 Ft/fő (a felső fedélzeten enélkül nem hallható az idegenvezetés)

Kötelező útlemondási biztosítás: 1 165 Ft/fő

Kötelező baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás:  2 750 Ft/fő

A részvételi díj  a belépőket (kb. 400 RSD) nem tartalmazza.

A hajó: termes rendezvényhajó, zárt utastérrel, nyitott fedett és fedetlen fedélzettel, női-férfi WC-vel, büfével, hideg és meleg ételekkel, ebédelési lehetőséggel.  A hajón magyar vendéglátóhely működik, így forintban lehet fizetni.